Vernieuwde banden

Link
Availability
Price
Additional offers

Test & vergelijk Vernieuwde banden

Wat zijn vernieuwde banden?

Eerst leggen we in de loopvlakproef uit wat een gecoverde band precies is. U neemt een versleten band en verwijdert het oude loopvlak. Vervolgens wordt een nieuw loopvlak aangebracht en gevulkaniseerd. Er is een koude loopvlakvernieuwing en een warme loopvlakvernieuwing. Een vernieuwde band is twee derde tot de helft van een nieuwe band wanneer deze wordt geproduceerd. De prijsbesparing is in Duitsland niet de doorslaggevende factor. In het zomerbandsegment hebben vernieuwde banden een marktaandeel van één procent, voor winterbanden is dat vijf procent. In het segment van de vrachtwagenbanden hebben vernieuwde banden een marktaandeel van 40 procent. Uit de proef met een coverband blijkt dat ook rekening wordt gehouden met de veroudering van het karkas. Het karkas is het skelet van de band dat het rubber draagt. Met de vergrijzing wordt rekening gehouden door de snelheidsindex te verlagen, bijvoorbeeld een V-band wordt een H-band. Met andere woorden, in ons voorbeeld wordt de maximaal toegestane snelheid voor de band verlaagd van 240 km/u (V) naar 210 km/u (H). In Duitsland worden banden over het algemeen slechts één keer van een nieuw loopvlak voorzien. Voor vernieuwde banden gelden wettelijke voorschriften en ze moeten voldoen aan een internationale minimumnorm. Een vernieuwde autoband is te herkennen aan het ECE-nummer 108, plus een goedkeuringscode, die in Duitsland E1 is. Daarnaast is er de vermelding „retreaded“ of de Engelse term „retreaded“ en de datum van het herlezen. Vernieuwde banden zijn ecologisch en veilig. Tests bewijzen dat vernieuwde banden beter presteren dan goedkope banden uit het land van de rijzende zon.

Banden:

Het belangrijkste bij een vernieuwde band zijn de wettelijke markeringen. Dit toont de klant aan dat de fabrikant aan alle specificaties heeft voldaan. Dit omvat een grondige controle van het karkas en een gewetensvolle montage. Belangrijker dan de eisen die aan de vernieuwde band worden gesteld, zijn de bestuurders voor wie een vernieuwde band wordt aanbevolen. Voor de hoge snelheidsbereiken zijn geen vernieuwde banden beschikbaar. Ze zijn niet geschikt voor mensen die met 200 km/u op de snelweg moeten of willen rijden. Voor frequente bestuurders zijn de vernieuwde banden niet perfect. Vernieuwde banden zijn ideaal voor bestuurders die ongeveer 10.000 kilometer per jaar rijden en het voertuig niet vaak aan de bovenkant van het mogelijke snelheidsbereik rijden.

Vernieuwde banden kunnen worden gebruikt op plaatsen waar banden nodig zijn. Vliegtuigbanden worden altijd van een nieuw loopvlak voorzien. In de sector van de vrachtwagenbanden wordt bijna elke tweede band van een nieuw loopvlak voorzien. Voor auto’s is het aandeel van vernieuwde banden laag. Er zijn nog steeds banden op fietsen, aanhangwagens, kruiwagens en nog veel meer, maar vernieuwde banden zijn alleen beschikbaar voor auto’s en vrachtwagens.

Onze Top 10 – vernieuwde banden

Gloednieuwe banden zijn altijd een goed alternatief voor vernieuwde banden. Er zijn vrij goedkope modellen van nieuwe banden, die vaak te vinden zijn in bouwmarkten en vaak uit het land van de rijzende zon. In veel vergelijkingen hebben vernieuwde banden betere resultaten behaald dan dergelijke goedkope banden. Dan zijn er ook nog gebruikte banden, bijvoorbeeld van de schroothoop of van particulier gebruik. Gebruikte banden zijn het slechtste alternatief. Men weet niet hoe deze banden eerder zijn behandeld. Als ze vaak op en neer zijn gereden, kan er schade ontstaan. Als ze niet altijd goed zijn opgeslagen, kan er schade aan het rubber ontstaan. Dergelijke schade is vaak niet zichtbaar van buitenaf. Het grote voordeel van het herprofileren ten opzichte van de gebruikte is dat het volledig wordt gecontroleerd tijdens het herprofileren. Schade aan het karkas wordt opgemerkt en de band wordt niet van een nieuw loopvlak voorzien. De belangrijkste onderdelen van het rubber worden vernieuwd en de rest wordt grondig gecontroleerd.

Vernieuwde banden zijn bijvoorbeeld verkrijgbaar in het hele seizoen Tact, Winter Tact, Retreaded of King-Meiler. Overal waar ook gloednieuwe banden zijn, kunnen vernieuwde banden worden aangeschaft.

De geschiedenis van de banden is ongeveer zo oud als de geschiedenis van de auto. De eerste praktische auto werd op 29.1.1886 door Karl Benz voor patent aangemeld. In februari 1888 vond John Boyd Dunlop de eerste luchtband uit. Banden bestaan al 130 jaar. In de loop van hun geschiedenis zijn ze steeds weer verbeterd. Soms werd een beter ontwerp voor de banden gevonden en soms werd het materiaal dat in de productie werd gebruikt, verbeterd. Op een gegeven moment in de geschiedenis is de technologie voor vernieuwde banden ontwikkeld. Met zo’n volwassen product is er nauwelijks ruimte voor verbetering. Er wordt altijd gewerkt aan de fijnere punten, maar dat hoeft niet te worden benadrukt.

Het internet heeft vele voordelen. Er is veel informatie en ervaring van andere gebruikers om van te leren. Alles is onafhankelijk van de locatie en het heeft veel potentieel om geld te besparen. Informatie en de meningen van andere klanten helpen om de juiste keuze te maken. vernieuwde band. Verschillende dealers kunnen via het internet worden bezocht zonder dat ze hoeven te reizen. De nieuwe vernieuwde band is in heel Duitsland, Europa of zelfs wereldwijd te vinden. Dit bespaart u niet alleen de reis, maar u bent ook perfect in staat om een optimale prijs te vinden.

Bij de keuze voor een vernieuwde band is het belangrijk dat het individuele rijgedrag van de koper overeenkomt met de vernieuwde banden. De koper moet ongeveer 10.000 kilometer per jaar rijden en niet te vaak met hoge snelheid over de snelweg rijden. Een vernieuwde band is onderworpen aan wettelijke voorschriften. Dat de band aan deze voorschriften voldoet, blijkt uit de labels en deze moeten in ieder geval aanwezig zijn.

Er is een breed scala aan accessoires voor banden. Een band heeft noodzakelijkerwijs een velg nodig, anders kan hij niet worden gebruikt. Als de velgen niets bijzonders zijn, kunnen ze worden gepimpt met wieldoppen. Om de banden te monteren, heb je moeren en bouten nodig. De ventieldoppen worden gebruikt om de lucht in de banden bij te vullen. Om te weten te komen of de luchtdruk in de band correct is, zijn er bandenspanningscontrolesystemen. Er zijn nog meer accessoires die de band mooier moeten maken, zoals wielboutdoppen en sierringen voor de wielnaaf. Als een band kapot gaat, kan een bandenafdichtmiddel naast een reserveband zeer nuttig zijn. Bandenstandaards en bandenzakken zijn beschikbaar voor het opslaan van banden die op dit moment niet in het voertuig aanwezig zijn. Als u in de winter op de weg bent, moeten er voor de veiligheid sneeuwkettingen worden gedragen.

The product display was implemented using the affiliate-toolkit WordPress plugin.