Vouwhelm

Link
Availability
Price
Additional offers

Test & vergelijk Vouwhelm

Motorrijden is het toppunt van vrijheid en avontuur, maar veiligheid is veel belangrijker. Veel motorrijders worden geacht moe te zijn van het leven en in feite zijn de rijders vaak betrokken bij ernstige ongelukken. Daarom is de flip-up helmtest uitgevoerd, omdat de juiste beschermende kleding en de juiste helm een levensverzekering is.

Je kunt zeker een andere helm dragen als je op een motor rijdt, maar de jethelm of volgelaatshelm is ook populair. De flip-up helm is echter veel gemakkelijker te hanteren, hij heeft een vast kingedeelte, maar dit kan volledig worden opgevouwen. Het geeft je veel bewegingsvrijheid en is vooral geschikt voor mensen die een bril dragen. De flip-up helm heeft ook de voorkeur van helpers bij ongelukken, en de eerste hulp kan gewoon sneller en gemakkelijker worden verleend. Veel modellen hebben een dubbel vizier, het ene vizier is volledig transparant, het andere is bedoeld als zonneklep, dus u bespaart op een zonnebril. De flip-up helm heeft een gewicht van 1.500 tot 2.000 gram en is dus relatief zwaar. Deze helm is verkrijgbaar vanaf 50 euro, maar echte veiligheid wordt geboden door hoogwaardige modellen, vanaf 70 euro. Natuurlijk zijn er veel modellen, allemaal van verschillende fabrikanten. Om er zeker van te zijn dat u de juiste helm koopt, moet u de flip-up helm test lezen, deze geeft u belangrijke informatie en helpt u bij de aankoopbeslissing.

De flip-up helmtest heeft natuurlijk alleen de helmen getest die op de motorfiets moeten worden gedragen. Grijp nooit naar een scooterhelm, een bromfietshelm of een kruishelm, want de motor is slechts een straalhelm, een Geïntegreerde helm, zelfs een flip-up helm geschikt.
Een flip-up helm heeft vele voordelen, want hij is technisch volwassen en state-of-the-art. Het biedt gewoon meer veiligheid, maar is iets zwaarder en duurder.

Onze Top 10 – Vouwhelm

In de regel worden flip-up helmen met een dubbel vizier geselecteerd, zodat u niet verblind wordt door de zon. Het getinte vizier kan natuurlijk opgevouwen worden, maar als de zon niet schijnt, heb je het niet nodig. Het transparante vizier is meestal krasbestendig en heeft een anticondenserende functie. Het vizier moet heel strak sluiten, in een draft zult u dat waarderen. Tegelijkertijd is de ventilatie van de helm zeer belangrijk, het vizier moet minimaal kunnen openen.

Het vizier en de zonneklep zijn gemaakt van kunststof polycarbonaat, het is zeer slagvast en dankzij een heldere lakafwerking ook krasbestendig. De buitenschaal van de helm is meestal gemaakt van thermoplastisch, plastic polycarbonaat of polyamide worden hier gebruikt. Beide materialen hebben voor- en nadelen, zodat deze helmen een goede bescherming bieden, goedkoop zijn om te produceren en dus tegen een lagere prijs kunnen worden aangeboden. Het nadeel is echter dat er sneller gebruikssporen te zien zijn. Zonder vernis veroudert de helmschaal zeer snel. Soms wordt ook koolstof gebruikt, het materiaal is onbreekbaar en stabiel. Maar helaas zijn deze flip-up helmen ook erg duur.

De helm moet altijd goed gesloten zijn, omdat dit de enige manier is om hem op je hoofd te houden in geval van een val. De flip-up helm moet daarom goed gesloten zijn, anders ontstaat er ernstig hoofdletsel. De kliksluiting wordt vaak gebruikt, maar ook de dubbele-D-sluiting en de kliksluiting worden gebruikt. De De Double-D sluiting is licht en opent niet vanzelf. Motorrijders zijn echter vaak erg ontevreden over deze sluiting, het openen en sluiten duurt enige tijd en is niet altijd even gemakkelijk. De kliksluiting daarentegen is zeer groot en kan soms drukplekken achterlaten.
Het is echter zeer eenvoudig te gebruiken, zelfs met motorhandschoenen. Het ratelslot is ook zeer volumineus, maar het is zeer eenvoudig te gebruiken en zeer veilig. Welke sluiting je ook kiest, ze zijn allemaal veilig.

U kunt met een gerust hart flip-up helmen kopen op het internet, de fabrikanten leveren ook de winkels op het internet. Het is zelfs aan te raden om de helmen online te kopen, want hier is de selectie bijzonder groot en meestal zijn de prijzen een echt koopje. Bekende fabrikanten van flip-up helmen zijn Nolan, Schuberth, Uvex, Shoei, AGV, Rueger, Caberrg, enz.

De modellen beschermen uw hoofd zeer betrouwbaar en zijn allemaal gemaakt van hoogwaardige materialen en zijn goed gefabriceerd. Let op de sluiting, deze moet goed sluiten en voor u comfortabel zijn. Let bij de aankoop ook op het gewicht, de flip-up helm mag niet te licht zijn. De helm moet ook een zonneklep hebben, zodat u bespaart op een zonnebril. U moet zelf uitzoeken welk model voor u geschikt is, het draagcomfort hangt grotendeels af van de pasvorm en alleen u weet wat uw persoonlijke voorkeuren zijn.

Uiteraard zijn er ook losse onderdelen voor een flip-up helm, waaronder het vizier, die ook los verkrijgbaar zijn. Ook zijn er reserveonderdelen beschikbaar, zodat u het viziermechanisme kunt omruilen en natuurlijk kunt u later een zonneklep kopen.

uw Natuurlijk wil je de flip-up helm zo lang mogelijk gebruiken en moet je hem in goede conditie houden. In de regel neemt u een motorpauze in de winter en om ervoor te zorgen dat uw helm goed kan overwinteren, moet u hem grondig reinigen voordat u gaat overwinteren. Verwijder eerst het vizier en maak de buitenkant schoon met een zachte doek. Vermijd sterk wrijven en gebruik geen sterke reinigingsmiddelen. Een zeepwateroplossing is perfect genoeg. Gebruik alleen zacht zeepwater om de buitenste schil te reinigen. Bij de nieuwere modellen kan de binnenvoering comfortabel in de wasmachine worden gewassen, maar als deze niet kan worden verwijderd, kunt u roos en haren gemakkelijk met een borstel verwijderen.

Flip-up helmen en volgelaatshelmen bieden de beste bescherming, de flip-up helmtest geeft duidelijk aan dat jethelmen niet zo veilig zijn. Met de straalhelmen zijn alleen merken als Nolan, Nexo of Calberg overtuigend. Met betrekking tot de pasvorm beveelt de flip-up helmtest het volgende aan: De helm mag niet drukken, maar mag ook niet te los zitten. Schud je hoofd, alleen het hoofd moet bewegen, niet de hele helm. Dure flip-up helmen zijn hier niet per se beter dan een goedkoop model.

Motorrijders zijn sinds 1976 verplicht om een helm te dragen, die voldoet aan de DIN-norm ECE-22, elke keer dat je op een motor rijdt. Als u deze wet overtreedt, is een boete van 15 euro verschuldigd. De helmplicht geldt ook voor bijrijders en natuurlijk moeten kinderen een kinderhelm dragen.

The product display was implemented using the affiliate-toolkit WordPress plugin.