Rangeerwagen krik

Link
Verfügbarkeit
Preis
Weitere Angebote

Test & vergelijk Rangeerwagen krik

Wie nu nog zelf zijn auto vastschroeft en niet toevallig een hefplatform in zijn garage heeft, wordt geconfronteerd met de vraag wat voor krik hij moet gebruiken. Omdat niet alle krikken hetzelfde zijn. Er zijn veel bruikbare en minder bruikbare vijzels op de markt. De hobbyjacker heeft ook de keuze tussen de originele of voertuigspecifieke krik (meestal is dit een schaarkrik) en een rangeerkrik. Waarom test je dan niet een rangeerautokrik? In dit artikel gaan we dieper in op de verschillende aspecten en toepassingen van een rangeerautokrik.

Inhoudsopgave

Wat is een rangeerautokrik?

Eisen aan een rangeerautokrik

Toepassingsgebieden

Alternatieven voor de rangeerautokrik

Vrienden Fabrikant

Wat is er nieuw op het gebied van het rangeren van autokrikken?

Voordelen bij het kopen op het internet

Het kopen van de juiste rangeerwagenlift (waar moet je op letten)

Nuttige accessoires

De rangeerautokrik kenmerkt zich vooral door het feit dat hij op rollen staat, waarvan er twee vrij beweegbaar zijn en dus om de verticale as kunnen worden gedraaid. Dit betekent dat hij, in tegenstelling tot de schaar, kan worden gemanoeuvreerd. Verder heeft de hefarm een plaatvormige houder, waarop meestal nog een stuk rubber rust. De hefkracht wordt gegenereerd door de rangeerkrik door oliedruk (hydraulisch), die wordt gegenereerd door de beweging van de hendel naar beneden (pompbeweging). De pompbeweging drukt de hydraulische olie in de cilinder en een druktransmissie brengt de hefarm omhoog. Door middel van een terugslagklep blijft de hefarm in zijn positie zonder terug te zakken. De gecontroleerde verlaging gebeurt door het draaien van de ontluchtingsschroef.

Onze Top 10 – Rangeerautokrikken

De belangrijkste eis van de rangeerautokrik is de lading die hij kan dragen. Maar ook de wendbaarheid, de hefhoogte, de grootte, de prijs en de perfecte werking zijn belangrijk.

Een autokrik wordt zowel in een professionele garage als thuis in uw eigen garage gebruikt voor hefwerkzaamheden. Het kan worden gebruikt om de auto eenvoudigweg aan één kant op te tillen, maar het kan ook worden gebruikt om afzonderlijke onderdelen zoals de motor, de dynamo, de aircocompressor enz. in de juiste positie te brengen.

Zoals gezegd zijn er ook alternatieven voor de rangeerautokrik. Vaak wordt de zogenaamde schaarkrik gebruikt, die meestal al in de kofferbak van de auto zit. Hier wordt het vermogen niet door hydrauliek opgewekt, maar met het knevelhendelprincipe. Deze krik is kleiner en meestal veel goedkoper dan een rangeerautokrik. Een ander alternatief is de postzegelkrik.

Er zijn een groot aantal fabrikanten die rangeerautokrikken ontwerpen of verkopen. Hier is een kleine lijst van bekende fabrikanten:

  • Kunzer

  • Mannesmann

  • Goodyear

  • Rodcraft

  • Michelin

Er zijn verschillende rangeerautokrikkentests voor de afzonderlijke fabrikanten.

De dommekrachten, van de bovengenoemde fabrikanten, verschillen in prijs, constructie, tarragewicht, behandeling en verwerking.

Het functionele principe van de rangeerautokrik is in de loop der tijd altijd hetzelfde gebleven. Toch zijn er tegenwoordig autokrikken waarin twee hydraulische cilinders zijn ingebouwd om de hefarm nog sneller te kunnen heffen. Daarnaast zijn er kleine eyecatchers zoals LED-verlichting geïnstalleerd.

Als u online een rangeerautokrik bestelt, bespaart u reistijd en moeizaam transport van de soms zeer zware Jack.

Helaas kunt u de autokrik niet ter plaatse testen.

Bij de aankoop moet men zich ervan vergewissen dat de krik is ontworpen voor de last die hij moet heffen. De meeste rangeerautokrikken zijn echter goedgekeurd tot minstens 2 ton. Je moet ook aandacht besteden aan het eigen gewicht van de krik.

Een ander belangrijk punt is dat u moet letten op de diepte van de auto die u wilt optillen. Op het gebied van autokrikken zijn er enkele die speciaal zijn ontworpen voor lage auto’s. Zo kan de hobbytuner ook ongehinderd aan zijn auto werken.

Niet te verwaarlozen is ook de hefhoogte van de krik, die van fabrikant tot fabrikant kan verschillen. Last but not least, de prijs die je bereid bent te betalen voor een rangeerkrik komt in het spel.

Wie kiest voor een gunstiger model, is bij de fabrikanten Unitec en Michelin op een goed adres, deze hebben weinig dood gewicht en kosten gemiddeld ongeveer 60-70€. Een nadeel van de goedkope fabrikanten is echter dat zij een kleinere hefhoogte bereiken in tegenstelling tot de hooggeprijsde fabrikanten. Voor de eenvoudig, dagelijks gebruik, maar dit is meestal volledig voldoende.

Wie bereid is een hogere prijs te betalen, is bij fabrikanten als Kurzer of Rodcraft aan het juiste adres. Deze kosten zijn gemiddeld 180-200€. Ze zijn zwaarder en groter, maar in tegenstelling tot de kleine krikken hebben ze een grote hefhoogte (tot 50 cm).

Als u het doorperspunt van uw auto niet wilt beschadigen, kunt u ook een aantal rubberen pads in verschillende vormen als accessoire kopen. Deze zijn beschikbaar voor de verschillende vormen van het doorperspunt van de auto en voorkomen dat het doorperspunt of de dorpel wordt beschadigd.

Er zijn nu veel online retailers zoals Amazon die rangeerheuvels verkopen. Dus dit is een zeer handige manier om een rangeerautokrik te krijgen. Je hoeft niet door het gedoe te gaan om de krik uit een winkel te halen, in je auto te stappen en zelf tot aan de deur te komen.

-eenvoudige bediening en mono-uvriendelijkheid

-grote hefhoogte

-loze Vereiste kracht

-veel krikken zijn geschikt voor verlaagde auto’s

Dus als u een rangeerautokrik wilt testen en de krikhouder van uw auto niet wilt beschadigen, moet u niet zonder een rubberen steun voor de houderplaat. Deze zijn verkrijgbaar in verschillende vormen, afhankelijk van het type doorpersapparaat dat de auto heeft. U kunt ook een LED-lampje op de aansluiting aansluiten.