Stuurwielklauw

Test & vergelijk Stuurwielklauw

De stuurklem is een apparaat dat het voor potentiële dieven onmogelijk maakt om uw auto te stelen. Maar niet alle stuurwielklauwen zijn hetzelfde. Ze verschillen in materiaal, ontwerp en behandeling. In een stuurwielklauwtest werd de nadruk gelegd op de volgende punten.

Alles over goede bescherming tegen diefstal

Campers zijn niet alleen erg populair bij vakantiegangers. Andere liefhebbers zijn onder andere de dieven. Volgens een verzekeringsmaatschappij zijn de diefstalcijfers weliswaar gedaald, maar staan ze nog steeds op een hoog niveau. Natuurlijk worden auto’s in het algemeen ook getroffen door diefstallen. In 2014 werden ongeveer 18.000 voertuigen gestolen. Niemand wordt vrijgesproken van een diefstal. Stuurwielsloten zijn bedoeld om dieven af te schrikken en dienen als diefstalbeveiliging voor de auto. De afschrikking werkt optisch door heldere kleuren en functioneel door veilige sloten en absoluut stabiele materialen. Het is een extra bescherming tegen autodiefstal en is bedoeld om te voorkomen dat onbevoegden de auto op een mechanische manier besturen. De stuurwielklauw wordt door de ADAC aanbevolen tegen dieven.

Wat betekent een stuurwielklauw en stuurwielvergrendeling eigenlijk? De klauw verbindt het stuurwiel van het voertuig en een pedaal (koppeling of rem) met elkaar en vergrendelt het. De functie is vergelijkbaar met die van de stuurwielvergrendeling en voorkomt dat het stuurwiel volledig draait, maar dan met een veel hoger beschermingsniveau. Een stuurwielklauw met Abus-slot kan met een sleutel worden bediend. In sommige gevallen bestaan er stuurwielklauwen met een combinatieslot, vaak met vijf cijfers.

Hoe werken stuurwielklauwen?

Een stuurwielklauw behoort tot de categorie van de startonderbrekers. Als u een speciaalzaak bezoekt, hoort u niet alleen het woord stuurwielklauw, maar ook het woord stuurwielslot of stuurwielslot. Ongeacht de naam die u gebruikt voor een stuurwielklauw bij ATU, wordt dezelfde functionaliteit bereikt – een mechanische vergrendeling van het stuurwiel. Het stalen apparaat tussen het stuurwiel en de koppeling maakt het onmogelijk om het stuur te draaien. Het massieve apparaat kantelt met het dashboard of met de stuurwielbeugel, zodat het stuurwiel niet kan worden gedraaid. De test van de stuurwielklauw heeft aangetoond dat de koper de keuze heeft tussen een klassieke en een elektronische stuurwielklauw of stuurwielslot.

Elektronische startonderbrekers: De manier waarop ze werken is vergelijkbaar met alarmsystemen. Deze stuurwielklauw is voorzien van een alarm, het voertuig zal sensoren openen en het alarm laten afgaan. De sensoren zijn ingebouwd in het dashboard. Strikt genomen valt het model onder de term alarmsysteem.

Klassieke stuurwielklauw: Een metalen rail wordt tussen het stuurwiel en het voetpedaal bevestigd en verhindert elke rotatie. Met behulp van een slot wordt het apparaat vastgezet. Wie in het bezit is van de sleutel kan het massief stalen slot openen. Voor de dieven is de klauw snel afschrikwekkend, het zou veel meer tijd kosten om dit slot extra te kraken. Dus een beveiliging met verschillende effecten.

Stuurslot: Eigenlijk is deze variant een veiligheidsslot op het stuurwiel. Een metalen stang wordt over het stuur gezet en door de overmaat is een draaiing niet mogelijk. Als dit niet wordt opgemerkt, raakt de klauw van het stuurwiel de carrosserie van de auto. Wegrijden zonder te sturen naar is onmogelijk.

Het slot moet eerst worden ontgrendeld om te openen. Dan is het mogelijk om de stuurwielklauw volledig uit het voertuig te verwijderen.

Veel stuurwielslottests hebben aangetoond dat de meeste modellen in korte tijd kunnen worden gemonteerd. We hebben het over minder dan een minuut. Ze kunnen net zo snel worden verwijderd. De eerste installatie is echter iets tijdrovender. Eerst en vooral moet de juiste maat worden ingesteld zodat de klauw in het betreffende stuurwiel past. Stijve modellen bieden een traploze montage, zodat de maat zonder problemen kan worden gevonden. Afhankelijk van het model wordt de klauw ofwel volledig omsloten door het stuurwiel ofwel vastgezet met een ring. Aan het einde bevindt zich het slot, dat het snel openen verhindert.

Natuurlijk heeft de gebruiker een beetje oefening nodig om het proces routinematig te laten verlopen. Ze moeten er echter wel voor zorgen dat de stuurwielklauw ook bij het verlaten van de auto voor een korte tijd wordt gebruikt, anders is het nutteloos. Houd de sleutel niet in de auto. Allereerst zoeken dieven de sleutel in allerlei compartimenten. Om er zeker van te zijn dat u het niet vergeet op te zetten, kunt u een herinnering in uw auto hangen met een klein stukje papier. Deze herinnering heeft u na korte tijd niet meer nodig.

De stuurwielklauwtest heeft aangetoond dat een toepassing aan te bevelen is als u uw auto vaak in een parkeergarage parkeert. Onder deze omstandigheden is het vaak gemakkelijker voor dieven om ongeoorloofde toegang te krijgen. Grote parkeergarages bieden een navenant hoog potentieel, omdat grote ruimtes moeilijk te volgen zijn. Zelfs als er bewakingspersoneel in dienst is, kan er geen honderd procent garantie worden gegeven. Een ander toepassingsgebied is het parkeren in de garage. Lichtvingerige mensen kunnen hun werk doen onder uitsluiting van het publiek. Het het is niet doorslaggevend of het gaat om het parkeren ’s nachts, tijdens de werkuren of om een korte aankoop.

Verschillende stuurwielvergrendelingstests toonden aan dat zelfs onbevoegden zoals kinderen door de klauwen kunnen worden weggehouden. Op een bepaalde leeftijd van het nageslacht is er grote belangstelling voor een proefrit. Door de bescherming die je biedt, vermijd je een geheime joyride. De bestaande mogelijkheden van deze stuurwielsloten zijn groot en bieden u een betrouwbare bescherming voor uw rijdend voertuig.

Onze Top 10 – stuurwielklauw

De beste stuurwielklauw heeft geen zin als deze van inferieur materiaal is gemaakt en het voor de dief te gemakkelijk maakt om er doorheen te breken of zelfs te zagen. Het slot, als het er een heeft (er zijn er ook die zonder), moet dus van een bepaalde kwaliteit zijn. Met andere woorden, het zou niet mogelijk moeten zijn om het te openen met een paperclip. Hetzelfde geldt voor het materiaal. Hoogwaardige stuurwielklauwen kunnen niet met een handzaag worden doorgezaagd. Het is daarom de moeite waard om eens goed te kijken naar het materiaal waarvan de stuurwielklauw is gemaakt.

De afhandeling

De behandeling moet zo eenvoudig mogelijk zijn. Geen enkele bestuurder zou, zeker ’s morgens, te veel tijd willen besteden aan de installatie van de stuurklauw.

Het gewicht

Dit speelt net zo goed een rol als de veiligheid van hetzelfde. Goede stuurwielklauwen zijn niet alleen gemakkelijk te hanteren, ze zijn ook licht in gewicht. Een fout die veel mensen maken is dat ze denken dat een bijzonder zware stuurwielklauw ook veiliger is.

De grootte

Net zoals er verschillende vormen van een stuurwielklauw zijn, zo zijn ook de maten. Echt goede stuurwielklauwen zijn verkrijgbaar in Maten van 29 – 35 tot 35 – 39 cm.

De eisen aan een stuurwielklauw zijn hoog, omdat de te beveiligen waarde ook hoog is. En zelfs de beste beveiliging helpt niet als deze van minderwaardig materiaal is gemaakt. Dit maakt het gemakkelijk voor de dief om de metalen hefinrichting door te snijden. Daarom moet het slot afkomstig zijn van een gekwalificeerde fabrikant. Als het slot met een paperclip kan worden geopend, zou dat geen goede beveiliging zijn. Hoe zwaarder de stuurwielklauw is, hoe veiliger het is, veel mensen maken deze fout.

De consument geeft geld uit aan diefstalbeveiliging. Om te investeren en je weet op voorhand dat het niet past, zou je dat niet doen. Daarom is het raadzaam om u vooraf te informeren over een aantal criteria.

Het belangrijkste is de grootte van de klauw. De verschillende typen en merken auto’s hebben verschillende afstanden van het stuurwiel tot de pedalen. Krijg hier een voorlopig overzicht van door de afstand van uw auto te meten met het meetlint.

De bevestiging moet niet veel tijd in beslag nemen. Anders bestaat het gevaar dat u vergeet de stuurklauw te monteren. Het voordeel zou twijfelachtig zijn. Verder is de duurzaamheid van het stuurslot, zelfs onder belasting, belangrijk. Sommige klauwen gaan gemakkelijk vele jaren, zo niet tientallen jaren, mee voordat ze moeten worden vervangen. Dan zou de kosten-batenverhouding goed uitgeput zijn.

Tests met stuurwielvergrendeling hebben geen grote verrassingen aan het licht gebracht. Het materiaal moet zonder meer bestand zijn tegen ongeoorloofde toegang. De meeste van de geteste sloten zijn gemaakt van staal met een plastic coating. Het plastic wordt gebruikt om de autokap te beschermen. Als het plastic niet aanwezig was, zou de auto gevreesd moeten worden. Het gewicht is afhankelijk van de grootte en het ontwerp van een stuurwielklauw. Kleinere en eenvoudigere producten wegen tussen één en drie kilo, terwijl vastere producten twee keer zoveel wegen. Als u kiest voor een goedkoper product, bestaat het risico dat er inferieure materialen zijn gebruikt. Deze goedkope stuurwielklauw biedt geen professionele bescherming. Hoogwaardig staal daarentegen kan wel tegen een stootje.

De beste bescherming van een stuurwielklauw wordt geboden door de verbinding met de voetpedalen. Hiervoor is het belangrijk dat de beschermstang de juiste lengte heeft. Het stuurwiel wordt geblokkeerd door de aansluiting op het pedaal. Sommige modellen hebben een telescoopstang. De lengte kan variabel worden ingesteld en de stuurwielklauw past zich aan de verschillende diameters van de stuurwielen aan. Als u uw camper of een transporter wilt beveiligen, heeft u een beschermstang nodig die bijna 80 cm lang is.

De vele stuurwielsloten zijn voorzien van een sleutelslot. Sommige bedrijven bieden modellen aan met vierkante veiligheidssleutels. Tijdens de test werden de stuurklauwen van de sloten nader geïnspecteerd. Als het slot binnen enkele minuten kan worden opengebroken, is de bescherming niet gegarandeerd. Het bedrijf Lenkradschloss Abus produceert sloten van titanium. Door het goede materiaal is het werk voor de dief tijdrovend en vermijdt hij graag de onaangename breuk. De stuurwielslottest toonde aan dat, als de diefstal te lang duurt, ongewenste ooggetuigen kunnen verschijnen. Cross-bit sloten van All Ride kunnen alleen worden gemanipuleerd met speciaal gereedschap, evenals de ronde buisvormige sloten van Saxon. Bij de test van de stuurwielklauw werden ongeoorloofde openingspogingen gedaan. De winnaars waren producten van Kleinmetall en Heyner. De testwinnaar van de stuurwielklauw was Cartrend, goede beveiliging tegen een lage prijs. Wilt u een optische afschrikking voor Langzaamaan, je hoeft niet je toevlucht te nemen tot zulke goede sloten. Het detail is pas merkbaar na nadere bestudering.

Als de stuurwielklauw niet alleen voor de optiek is, dring dan aan op een goede vergrendeling. Zorg ervoor dat er een reservesleutel wordt meegeleverd. Er zijn ook tal van sloten beschikbaar met een cijferslot. Meestal is dit een combinatie van vijf getallen. Om de veiligheid te verhogen, moet u niet kiezen voor uw verjaardag, noch voor de typeaanduiding van de auto of de nummers van de nummerplaat. De dief test de combinaties eerst. En in een oogwenk zou het slot nutteloos zijn. Maak niet de fout om de nummercombinatie leesbaar op te schrijven en berg het briefje op in de auto. Een gevoel van verantwoordelijkheid in de omgang met diefstalbeveiliging moet aanwezig zijn.

Modellen die iets duurder zijn informeren met een luid alarm over ongeoorloofde toegang. De signalen kunnen een volume hebben van meer dan 100 dB, wat overeenkomt met een benzine grasmaaier. Als u als bestuurder in de auto stapt, moet het alarm vroegtijdig worden uitgeschakeld. Anders zullen de trillingen het geluid in gang zetten. Afstandsbedieningen worden geleverd voor het parkeren. Dit akoestische detail maakt gebruik van een ander gevoel van het menselijk organisme, het gehoor. Als het luide alarm eenmaal is afgegaan, is een geheime inbraak niet meer mogelijk. De aandacht wordt getrokken. De demontage wordt niet verhinderd door de angstaanjagende geluiden, maar beschermt toch de autobezitter.

  • Heldere kleuren: De psychologische afschrikkingsfunctie wordt versterkt door signaalkleuren. De opvallende visuele verschijning, een helder rood of geel, zou hier een goede keuze zijn.
  • LED-knipperlichten kunnen een speciaal kenmerk zijn. Deze lichten hebben een optisch effect, waardoor de afschrikking groter wordt.
  • Een stuurwielklauw met navigatiebeveiliging: In de auto kunnen alle voorwerpen die zonder toestemming gestolen dreigen te worden, eenvoudig verwijderd worden. Daarom zijn sommige sloten aangesloten op het navigatiesysteem van de auto, zodat de dief deze niet gemakkelijk kan stelen. Accessoires zijn duur en erg populair, dus dieven gebruiken graag de kleine gadgets in de auto.
  • Stuurwielklauw met geïntegreerde airbagbescherming: De procedure en reden is vergelijkbaar met de geïntegreerde navi-bescherming, alleen maakt de klauw de toegang tot de airbag moeilijker.

  • Een snelle en eenvoudige installatie
  • Hoog en afschrikkend effect
  • Controle van het voertuig wordt voorkomen
  • Parkeren zonder zorgen
  • Gemakkelijk te gebruiken, zelfs op vakantie
  • Een kosteneffectief alternatief voor de elektronische startonderbreker
  • Beveiligt het stuurwiel en het gaspedaal, met extra functies op aanvraag

  • Eenmalige investering
  • Hogere inspanning, bij het verlaten van het voertuig

De volgende criteria zijn gebruikt in een stuurwielklauwtest:

1) het materiaal waarvan de stuurwielklauw is gemaakt
2) de afhandeling
3.) het gewicht
4) de prijs

.) Disklok

Deze in Engeland gevestigde fabrikant produceert sinds 1993 stuurwielklauwen. Het bijzondere aan deze stuurwielklauw is niet in de laatste plaats te danken aan het ronde ontwerp. De schijf bedekt het hele stuurwiel en is bijzonder gemakkelijk te installeren.

(Saksisch)

Dit bedrijf verkoopt een stuurwielklauw onder de merknaam „Stoplock“. De individuele modellen, worden vooral gekenmerkt door een zeer eenvoudig ontwerp. Deze klauwen zijn vrij eenvoudig te installeren en te overtuigen, ook door is zeer robuust en eenvoudig te installeren. De resultaten, in de respectievelijke tests, tellen als de meest stabiele en veiligste vertegenwoordigers, wat is bewezen door verschillende onderscheidingen. Maar alleen geschikt voor stuurwielen met een diameter van 35 – 39 cm.

Saksisch: Deze sloten worden in speciaalzaken verkocht onder de naam „Stoplock“. Alle modellen worden gekenmerkt door een eenvoudig ontwerp en overtuigen door hun lage gewicht. De installatie is snel en past zelfs bij grotere voertuigmodellen zoals bestelwagens. De massieve stalen stang heeft een lengte van 52 cm. Het wordt vastgemaakt met gladde grijparmen. Er wordt ook een langere versie aangeboden, die continu kan worden verlengd tot 80 cm. Deze stuurwielklauw heeft een fluorescerende handgreep voor optische afschrikking. De signaalkleuren zijn zelfs herkenbaar door licht getinte ramen. Optioneel worden de sloten ook verkocht met een combinatieslot.

Klein metaal: Het Duitse bedrijf overtuigt de consument met een hoge kwaliteit tegen redelijke prijzen. Al meer dan 40 jaar wordt er gewerkt aan nieuwe ontwikkelingen, voor de consument. De fabrikant zet zich echter vooral in voor de veiligheid van mens en dier in de auto. Maar het is een van de weinige bedrijven die de verdere ontwikkeling zelf nog overneemt en niet aan anderen doorgeeft. Veel artikelen worden nog steeds met de hand vervaardigd in de Duitse vestiging in Erlensee.

Protec: Het bedrijf, bestaande uit vele kleine bedrijven, bevindt zich op het gebied van gemiddelde kwaliteit. Een vernieuwing is echter het op afstand sluiten en openen van de klauwen. Dit maakt het in- en uitstappen voor de bestuurder zeer aangenaam. De veiligheidsnorm ligt in het middensegment, d.w.z. voor iedereen die af en toe op grote openbare plaatsen parkeert.

Streetwize: De prijs-prestatieverhouding is bovengemiddeld goed, gemiddelde kwaliteit tegen een redelijke prijs. Het Engelse bedrijf verdeelt zijn producten over heel Europa en is de grootste leverancier van autoaccessoires in het Verenigd Koninkrijk. In de catalogus vindt u tot 2000 verschillende producten.

Spa System: Het bedrijf was vroeger een leverancier voor Bosch en verkoopt stuurwielklauwen onder de naam „Cartrend“ (opgericht in 1998). Het hoogwaardige materiaal en de hoge veiligheidsstandaard worden alleen door de lage prijzen verslagen. Vertrouwt op een hoge mate van veiligheid door de hoge kwaliteit van het veiligheidskruisslot. Het hele slot weegt slechts iets minder dan twee kilo en is gemakkelijk op te bergen.

Carpoint: Consumenten die willen terugvallen op bekende kwaliteit vinden in dit Nederlandse bedrijf wat ze zoeken. Beproefde technieken op het gebied van materialen en verwerking, met een hoge veiligheidsfactor. Nieuwe innovaties vindt u niet bij Carpoint. Het cilinderslot is gemaakt van gehard staal en wordt met een twist bevestigd.

Betec ideeën: Is een Duits bedrijf uit Neu-Isenburg dat wil scoren met een zeer luide sirene. Dit luide alarm zou dieven moeten afschrikken van ongeoorloofde toegang.

Bullock: De beveiligingssystemen van Parmack bieden verschillende soorten sloten. Tegelijkertijd is het mogelijk om een sleutelsynchronisatie of een algemeen sleutelsysteem te bestellen. Dit voorkomt dat u veel verschillende sleutels moet hanteren. Twee genummerde toetsen worden standaard meegeleverd. Twee raamstickers worden gratis meegeleverd met elke Bullock-klauw. Van een afstand wordt de inbreker op de hoogte gebracht van de beveiligingsuitbreiding. De drijfstang is gemaakt van gehard staal en is zeer goed bestand tegen boren en snijden. De telescoopstang kan worden gemonteerd op verschillende De lengte aanpassen.

Carlock: Het bedrijf biedt een product aan voor vele automodellen, geschikt voor 95% van alle auto’s. Afsluitbaar met een vierkante veiligheidssleutel. De kwaliteitsnorm wordt gehandhaafd door middel van ISO 9001 monitoring.

Stuurwielklauwen worden vooral gebruikt om ervoor te zorgen dat u uw eigen auto niet kwijtraakt, tijdens de werkuren, tijdens het winkelen of ’s nachts. Maar ook als je nageslacht ineens interesse in het rijden heeft ontdekt. Sneller dan je denkt, heeft hij de sleutel omgedraaid om de auto over de camping te testen. Met een stuurwielklauw neemt deze interesse sterk af en maakt het onmogelijk.

Stuurwielklauwen zijn gewoonweg de beste en gemakkelijkste manier om uw auto te beveiligen tegen mensen die op de goedkoopste manier een nieuwe auto willen „kopen“. Ze zijn uiterst moeilijk open te breken en door hun zichtbaarheid voorkomen ze dat autodieven het zelfs maar proberen. Als alternatief kan ook een alarmsysteem worden gezien. Het nadeel van dergelijke alarmsystemen is dat ze erg luidruchtig zijn. Daar zou niets mis mee zijn, want ze zijn bedoeld om dieven af te schrikken. Maar als het ding een of andere keer afgaat, zonder een reden (wat ze soms doen), zullen de buren vroeg of laat vragen om een minder luide of zelfs meer betrouwbare variant van een anti-diefstal apparaat. Zoals bijvoorbeeld een stuurwielklauw.

Innovaties zijn vooral te zien op het gebied van innovatieve technologie van de afzonderlijke bedrijven. Zo zijn er bijvoorbeeld al stuurwielklauwen die een titanium legering hebben. Stuurwielklauwen die alleen maar meer over het stuurwiel worden aangezet en via Fingerprint zijn ook beschikbaar. In termen van prijs zijn deze innovatieve producten echter iets duurder.

Elk bedrijf kan putten uit zijn eigen innovatieve technieken. Er is een stuurwielklauw met titanium legeringen. Titanium behoort tot de lichte metalen en is middelhard. Door kleine legeringstoevoegingen is een hoge sterkte, met een lage dichtheid, gegarandeerd. Om deze reden zijn titaanlegeringen bijzonder geschikt voor toepassingen die een hoge sterkte en een laag gewicht vereisen.

De nieuwe technieken omvatten klauwen die met een vingerafdruk worden vastgezet. Deze stuurwielklauw is nog meer over het hele stuurwiel geplaatst. Voor deze innovatieve mogelijkheden moet de consument dieper in de buidel tasten.

De meegeleverde tassen zijn de moeite waard om de autodiefstalbeveiliging na gebruik goed te verpakken. Zo vermijdt u krassen in de bekleding van uw auto. En aan de andere kant zijn alle onderdelen met één greep te bereiken en vliegen ze niet één voor één rond in het interieur van de auto.

Het kopen van een stuurwielklauw via het internet heeft verschillende voordelen. Je hebt de mogelijkheid om de verschillende stuurwielklauwtesten en consumenteninformatie te bestuderen. Dit bespaart u veel tijd en energie, en u heeft ook het voordeel dat u de stuurwielklauw kunt kiezen die bij uw auto past.

Als het gaat om de veiligheid van je eigen auto, moet je geen compromissen sluiten. Immers, zelfs het beste ontwerp helpt niet als de volgende ochtend de auto niet meer is waar je hem de avond ervoor hebt achtergelaten. De belangrijkste factoren zijn de materiaalsamenstelling, de eenvoudige bediening en de eenvoudige opslag van de stuurklauw. Niet onbelangrijk is ook de verstelbaarheid van een stuurwielklauw. Dus het kan gemakkelijk zijn dat je op een dag een nieuwe auto koopt. Dan zou het een voordeel zijn als de stuurwielklauw kan worden aangepast aan de grootte van het nieuwe stuurwiel.

Als u besluit een stuurwielklauw te kopen, rijst niet alleen de vraag welk model het juiste is, maar ook waar u deze op de veiling kunt kopen. Alle potentiële kopers worden geconfronteerd met de keuze tussen klassieke detailhandel of kopen op het internet. Elke variant biedt de koper zijn eigen voor- en nadelen. Welke optie is voor u het beste?

De stuurwielklauw Stiftung Warentest heeft uitgebreid aandacht besteed aan de aangeboden opties. U kunt bij veel lokale vakhandelaren goede varianten kopen. Bij ATU is een stuurwielklauw verkrijgbaar in een goedkope versie. Persoonlijke aankoop in de handel zorgt ervoor dat u het best mogelijke advies krijgt. Uw auto wordt ter plaatse opgemeten en u kunt er zeker van zijn dat u het juiste slot heeft gekocht. Natuurlijk kost het overleg ook geld. Menselijk personeel, opslagkosten en overleg moeten worden betaald. De inspectie voor de aankoop is niet zo gemakkelijk mogelijk. U kunt inderdaad bepalen of de klauw bij uw automodel past. Maar de veiligheid kan niet snel worden vastgesteld. De dealer zal het niet leuk vinden als u het slot met geweld probeert te openen. Als de klauw met geweld is geopend, is het onmogelijk om hem te verkopen omdat hij onbruikbaar is. U heeft alleen de mogelijkheid om externe factoren zoals gewicht en materiaal te beoordelen. Als u terugvalt op online handel, dan kunt u snel koopjes oppakken. De winkelkosten en het hoge aantal personeelsleden kunnen worden bespaard en aan de consument worden overgedragen. Met een teruggaverecht van twee weken neem je geen enkel risico. In geval van een verkeerde aankoop, stuur het artikel terug zonder problemen. Bovendien kunt u de beoordelingen van klanten lezen en leren over de veiligheidsnorm. Onafhankelijke productreviews kunnen een verdere hulp zijn om betere informatie te krijgen.

Een ander voordeel van kopen op het internet is dat u zich niet aan de openingstijden hoeft te houden. Je zit thuis comfortabel op de bank en kiest je nieuwe technische lieveling. Na het bestelproces wordt het pakket naar u toegestuurd. Dus om te zeggen van de bank naar de bank. Zoek de exacte fabrikant die u hebt gekozen. Vergelijkingsportalen zoals Idealo laten u de beste aanbiedingen zien.

De online reus Amazon biedt ook een grote selectie van verschillende fabrikanten. Rechtstreeks verzonden vanuit de Amazonewinkel, zullen de goederen u snel bereiken. Indien nodig wordt een gratis retourzending gegarandeerd. Het grootste assortiment wordt u gepresenteerd op het internet, terwijl de klassieke winkels vaak maar drie of vier opties hebben.

Naast de stuurwielklauw zijn er nog andere mechanische startonderbrekers en veiligheidsvoorzieningen voor uw auto. De naam „schakelslot“ wordt hier genoemd. Deze is bevestigd aan de middenconsole en voorkomt het gebruik van een andere versnelling (alleen achteruitversnelling). Dit maakt het onmogelijk voor de dief om weg te rijden.

De autoklauw kan onvrijwillig worden toegepast. Onjuist parkeren of andere overtredingen van de wet zullen de handhaver beïnvloeden om de klauw van buitenaf aan het wiel te bevestigen. Sommige eenvoudigere versies zijn in de winkel verkrijgbaar als diefstalbeveiliging. De montage op de rand is wat omslachtig en laat vuile vingers achter.

De technologieliefhebbers onder ons willen graag wedden op nog meer digitaal? Daarom bieden winkels goedkope GPS-registratieapparaten te koop. Dit is geen echte diefstalbescherming, maar het helpt wel om het gestolen voertuig te vinden.

De huidige hoogwaardige automodellen zijn uitgerust met elektronische startonderbrekers. Er zit een code in de sleutel, die ingelezen moet worden. Anders wordt de verbinding met de benzine onderbroken en start de auto niet.

Het stuurwielslot verschilt van de klauw omdat alleen het stuurwiel is vastgezet. De metalen stang is over het stuurwiel gemonteerd en voorkomt dat deze volledig draait. Dit slot is snel gemonteerd, beveiligt slechts één object in de auto, het stuurwiel zelf.

Een zelfklevende veiligheidsfolie maakt het moeilijker om door de ruit in te breken. De speciale folie voorkomt breuk door de eerste klap. Door het breken van de ruit kunnen dieven relatief gemakkelijk in het auto-interieur komen.

Voor elke investering is de vraag naar het resultaat van bijzonder belang. De stuurwielklauwtest toonde aan dat de veiligheid afhankelijk is van het model. Een stuurwielklauwtestwinnaar is veel moeilijker te kraken omdat de veiligheidsnormen hoger zijn. De veiligheidssloten zijn bijvoorbeeld gemaakt van een titaniumlegering en zijn daarom bijzonder diefstalbestendig. Voor de dief is een hogere inspanning nodig. Het vrijgeven van een goede mechanische startonderbreker kost kostbare tijd. Dieven hebben deze tijd niet. Hoe hoog de investering ook was, het hoogste effect blijkt uit de afschrikking. In deze factor kunnen zelfs gunstige klauwen scoren. Deze bieden weinig bescherming, maar de psychologische afschrikking doet zijn deel. Meer veiligheid wordt geboden aan de autobezitter als alarmsystemen of parkeerklauwen extra worden geïntegreerd. De aankoop is echter duurder en de installatie neemt meer tijd in beslag. Professionele autodieven hebben echter geen last van de extra beschermingsmiddelen. afgeschrikt.

De prijzen variëren door de kwaliteit. Laaggeprijsde versies zijn zonder problemen verkrijgbaar vanaf 20 Euro. Als u echter meer zekerheid wilt, is het raadzaam om meer geld te investeren. Een goede bescherming tegen diefstal wordt aangeboden voor slechts 100 Euro. Door extra functies kan de aankoopprijs ook oplopen tot boven de 100 euro, tot net onder de 1000 euro.

Helaas is de conclusie dat er niet zoiets bestaat als 100% bescherming. Zelfs met de beste stuurwielklauw is bescherming tegen dieven niet perfect gegarandeerd. Maar het risico is verminderd. Vrijetijdsdieven hebben bijna geen kans meer.

De oorsprong van de stuurwielklauw is moeilijk te achterhalen. Het onderzoek vond geen uitvinder, zelfs het concrete octrooi kon niet worden gevonden. Zeker is dat deze diefstalbeveiliging nauw samenhangt met de ontwikkeling van de auto. Het is een van de eerste methoden om het de dief moeilijk te maken het voertuig te stelen. Tot ver in de 20e eeuw werden alarmsystemen en andere mechanismen bijna nooit uitgevonden. De dief scheidde alleen de deur en het ontstekingsmechanisme om de auto zonder toestemming te verwijderen. Het contact kan echter gemakkelijk zonder sleutel worden gemaakt. Als de eigenaar een stuurwielklauw had, was dit een effectieve, bijna 100% bescherming.

In de loop van de tijd hebben fabrikanten steeds meer geïnvesteerd in de uitbreiding van de klauwen. Nieuwe functies zoals alarmsystemen of combinaties met de airbag werden gecreëerd. Andere bedrijven probeerden alternatieven te ontdekken. Dit resulteerde in de elektronische startonderbreker in het begin van de jaren ’90. Tegenwoordig is een groot aantal auto’s standaard uitgerust met deze functie. Met behulp van elektronica wordt wegrijden voorkomen. Het voordeel van deze elektronische startonderbreker is dat de automobilist geen vervelende dingen hoeft te installeren. Door de sleutel mee te nemen, de startonderbreker De ervaring leert dat de veiligheid ongeveer even hoog is als bij een mechanische stuurwielklauw. Zijn de dieven professioneel en technisch geschoold? Deze bendes omzeilen gemakkelijk deze elektronische functies. Georganiseerde groepen zijn vaak gespecialiseerd in dergelijke elektronische systemen.

Tegenwoordig zijn klauwen meer dan alleen een onschuldige diefstalbescherming. De veiligheidsextra’s zijn tamelijk geavanceerde verfijningen die alleen met grote inspanning kunnen worden omzeild. Tal van bedrijven strijden voor de consument en dat vraagt om vooruitgang. Daarom bedanken we de bedrijven, want zelfs georganiseerde bendes geven deze auto’s vaak een brede ligplaats. In plaats daarvan, worden de dieven een makkelijkere prooi. Daarom is het niet alleen een bescherming tegen diefstal, maar ook een bescherming tegen schade aan de carrosserie. Het gebruik van geweld heeft meestal onaangename gevolgen.

Ook in de toekomst zullen nieuwe innovaties op de markt worden gebracht. Grote bedrijven of particulieren besteden veel tijd aan het verbeteren van de bescherming tegen diefstal. De voordelen voor de consument zijn, een comfortabele bediening van het apparaat en een verhoogde veiligheid. Door nieuwe materialen investeren veel ontwikkelaars tijd in de ontwikkeling van het lage gewicht zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid. Het valt nog te bezien hoe dit verder zal gaan.

In binnenlandse gebieden is het waardevol om een stuurwielklauw te gebruiken, maar vooral als je naar Oost-Europese landen reist (vanaf januari 2017) is deze veiligheid vereist. De goedkope oplossingen zijn in geen geval aan te bevelen, omdat fragiele kunststof als zekerheid geen cent waard is. Goede klauwen worden in verschillende maten aangeboden. Deze veiligheidssloten variëren van 29 cm tot 39 cm, afhankelijk van de diameter van het stuurwiel. Dieven, geen professionele, verwijderen deze obstakels binnen enkele seconden. Hoogwaardige klauwen zijn gemaakt van stabiele materialen en zullen zelfs ervaren criminelen tegen de muur drijven.

Ze moeten zich echter niet te veilig voelen, waardoor mensen snel onzorgvuldig worden. Want een hoogwaardige stuurwielklauw is nog steeds met een beetje moeite te hanteren. Volgens de Stiftung Warentest is het zwakke punt in de meeste gevallen het slot. Sommige fabrikanten gebruiken eenvoudige sluitcilinders die gemakkelijk te kraken zijn met de praktijk. Daarom moet u niet alleen letten op de stabiliteit van de klauw, maar ook op de veiligheid van het vergrendelmechanisme. Bovendien kunt u uw voertuig beveiligen met de parkeerklauw op de rand. Deze bevestiging van de velg is optisch snel herkenbaar en kan door onbevoegden, zoals het stuurslot, worden verwijderd.

Vandaag de dag krijgen dieven de praktijk in grote aantallen. En de dagen dat dieven gewapend waren met een schroevendraaier zijn al lang voorbij. Vandaag de dag bestaat het gereedschap uit stoorzenders die de startonderbrekingscodes kunnen onderscheppen of het hele voertuig kunnen kraken. Wees de dieven in ieder geval een stap voor met je veiligheidsmaatregelen, zodat je aan de veilige kant staat.

Als u een stuurwielklauw koopt die met een sleutel wordt vergrendeld en ontgrendeld, moet u ervoor zorgen dat er een reservesleutel wordt meegeleverd. Om de stuurwielklauw goed op te kunnen bergen zijn er diverse geschikte tassen verkrijgbaar. Niemand wil delen van het auto-interieur bekrast of anderszins beschadigd hebben.

In ieder geval is het de moeite waard om de nodige tijd te nemen om de individuele stuurwielklauwproeven te bekijken. Op deze manier kunt u er zeker van zijn dat u het juiste product vindt en de veiligheid tegen potentiële autodieven verhoogt.