Herenmotorlaarzen

Link
Verfügbarkeit
Preis
Weitere Angebote

Test & vergelijk Herenmotorlaarzen

Beschermingsmiddelen zijn onmisbaar in het motorrijden en het openbaar wegvervoer voor motorrijders en -passagiers. Het heeft de taak om zich te beschermen tegen verwondingen in geval van een val. Moderne beschermende kleding kan het comfort verhogen door de rijder te beschermen tegen afkoeling in natte omstandigheden als gevolg van regen en wind of tegen oververhitting in de zon, zodat de rijder fit blijft om lang te rijden. Voor de motorrijder zijn de belangrijkste onderdelen van beschermende kleding de motorhelm, een pak bestaande uit een overall, of een jas en broek met beschermers van leer of textiel, en handschoenen en laarzen om de ledematen te beschermen. De eisen voor beschermende kleding zijn vastgelegd in verschillende normen, zoals ECE 22-05 voor helmen of EN 1621 voor beschermers.

Om de voet bij een val te beschermen, kan de kofferbak van de motorfiets worden voorzien van een robuuste stalen of kunststof versteviging. Ernstig letsel aan de voet kan snel optreden bij een val. Wanneer de motorfiets in een bocht zijwaarts glijdt, wordt de voet tussen de motorfiets en de weg geklemd en wordt het gewicht van de motorfiets tegen het asfalt gewreven. Door onder de vangrails te schuiven kunnen zelfs de voeten of onderbenen worden afgesneden, wat kan worden voorkomen door de fiets te dragen. van een hoge laars moet worden vermeden. Bovendien hebben kniehoge laarzen het voordeel dat ze aansluiten op de kniebeschermer en het scheenbeen volledig bedekken. Deze laarzen hebben vaak veel verstelmogelijkheden, dus sommige laarzen hebben een rits en een vetersluiting of gesp. Daarnaast hebben veel laarzen ook een dubbelzijdig of versterkt materiaal aan de bovenzijde in het voorvoetgedeelte als schakelversterking. Dit resulteert in een lange levensduur van de laars en een ontlasting van de tenen bij veelvuldig contact met de versnellingspook bij het schakelen. Voor off-road rijden en op onverharde wegen zijn er speciale cross- en enduro laarzen met een grof loopvlakpatroon en een omringende harde schaalconstructie die het hele onderbeen omsluit.

Onze Top 10 – motorlaarzen

Er zijn allerlei verschillende versies en modellen motorlaarzen op de markt. Ze zijn gedifferentieerd naar gelang het toepassingsgebied van de motorfiets. Sommige modellen kunnen ook in andere omstandigheden worden gedragen, maar dit geldt niet voor alle modellen. De motorlaarzen zijn onderverdeeld in de volgende categorieën:

  • Toeristische laarzen

Zoals de naam al verraadt is de touring boot voornamelijk voor lange reizen en uitgangen. Het belangrijkste kenmerk van deze schoen is comfort, zowel op de fiets als tijdens de pauzes. Aangezien u vaak urenlang onderweg bent, moet u een bijzonder comfortabele schoen kiezen. Het heeft ook beschermende flappen en beschermers. Velen zijn ook waterdicht en ademend, die beide belangrijk zijn voor een lange rit.

  • racewagens

Naast de touring boots zijn er ook race boots die ontworpen zijn voor het tegenovergestelde, voor het race circuit. Hier ligt de focus niet op lange afstanden, maar op hoge snelheden. Dit verhoogt het risico op ernstig letsel bij een val. Om deze reden is het belangrijk dat er gekozen wordt voor race- en motorlaarzen die getest zijn op hun beschermende functie. Meestal worden motorlaarzen versterkt met materialen als carbon of plastic. Door deze versterking is de bewegingsvrijheid van de voet enigszins beperkt. Daarom zijn ze niet geschikt om te lopen. Bovendien zijn deze schoenen niet ademend

  • Motorlaarzen

Motorlaarzen zijn vooral populair bij liefhebbers van oude motoren. Je kunt ze herkennen aan hun bijzonder hoge schachten. Visueel vallen ze op door hun klinknagels, gespen en riemen. Zodat iedere biker zijn eigen stijl kan vinden, zijn de bikerlaarzen verkrijgbaar in verschillende Bovendien heeft een bikerlaars een hogere hak en loopt hij taps toe aan de voorkant. Daarom worden bikerlaarzen ook wel westerse laarzen genoemd en kunnen ze worden vergeleken met laarzen die door cowboys worden gebruikt. Uit tests blijkt echter dat bikerlaarzen niet erg veilig zijn.

  • Offroad laarzen

Een andere tak van het motorrijden wordt offroad genoemd. Het heeft een lange traditie en wordt steeds populairder. Off-road betekent off-road in het Engels. Er zijn dus zowel wegmachines als motorfietsen, die alleen gemaakt zijn voor off-road gebruik. Dus je hebt veiliger laarzen nodig, zelfs als je niet op de weg bent. Off-road laarzen is echter slechts een verzamelnaam voor de volgende ondersoorten:

  • Enduro en Zachte Enduro laarzen

  • Kruidige laarzen

Het verschil tussen Enduro en Crossboots is de plaats van gebruik. Enduro motoren zijn ook goedgekeurd voor de weg, motorcross machines zijn niet goedgekeurd voor de openbare weg. Daarom kunnen Enduro-voertuigen op de openbare weg en in het terrein worden gereden. Het is ontworpen voor smalle paden of lange velden. Bij motorcross gaat het om het springen en het rijden door snelle en korte rechte stukken. Dit is hoe deze Ook in de laarzen zijn verschillen merkbaar.

De algemene vereisten voor een off-road laars zijn stootbescherming voor het scheenbeen, robuuste schokdempers op beide enkels en een goed afgeschermde, tegen verdraaiing beschermde, verbindingszone. Ze moeten dus het scheenbeen, de enkels en de enkels beschermen. Tegelijkertijd zijn ze zo ontworpen dat ze altijd strak tegen de voet en het been aanliggen en een optimale ondersteuning bieden.

Motocoros laarzen zijn nog robuuster gebouwd, waardoor het moeilijk is om ermee te lopen. Ze zijn ontworpen om gevoelige delen van de voet en het been te beschermen in geval van een val.

Als je niet vaak off-road rijdt en je houdt van lange afstanden en daarom op zoek bent naar een geschikt tussenstuk, zal de zachte enduro laars of cross-over laars je gelukkig maken. Hier wordt de koolstof bewust gereduceerd of zelfs helemaal weggelaten, zodat de laars meer mobiliteit heeft. Natuurlijk betekent dit dat er enige bescherming verloren gaat.

Via motorcross en enduro hebben zich andere motorsporten ontwikkeld, zoals trial en supermoto. Deze twee categorieën hebben ook hun eigen laars. Proeflaarzen hebben een hogere schacht om vooral het scheenbeen te beschermen.

style=“font-size:medium;“>Het is belangrijk dat uiterlijk, functionaliteit en bescherming compatibel zijn. Verdere aankoopcriteria zijn de volgende:

  • Motorfietslaarzen moeten stabiel zijn in het enkelgewricht en de zool. De voet en de gewrichten moeten worden beschermd, vooral bij ongevallen waarbij de voet vastzit.

  • Motorfietslaarzen van leer zijn aan te bevelen, want leer is zeer bestendig. Vaak vindt u ook schoenen die gemaakt zijn van een met Plymer versterkte microvezel of een leder/textiel mix.

  • Goede beschermers zijn zeer belangrijk en bieden een betere bescherming.

  • Sommige motorlaarzen hebben een zogenaamde schakelversterking op de linkervoet, die ervoor zorgt dat het materiaal niet wordt afgesleten of afgewreven door de druk die wordt uitgeoefend bij het schakelen.

  • De zool in de schoen moet comfortabel zijn en zorgen voor optimaal comfort.

  • De scheenbeenbescherming is erg belangrijk, dus die moet goed worden opgevuld. Als de vulling te dun is, neemt het comfort af en kan er wrijving ontstaan.

  • Waterdichte en ademende laarzen zijn van groot voordeel. Ze moeten ook olie en benzine afstotend zijn.
  • Als u op het circuit of in het terrein bent, moet de schacht bijzonder hoog zijn en een kniebescherming hebben.

  • Teenslijpmachines zijn ook een voordeel. Hier worden schroeven bevestigd, die echter niet binnen het slijpbereik mogen liggen. Deze teenbescherming is meestal van metaal.

  • Om hygiënische redenen is het belangrijk dat de zool afneembaar is voor het wassen.